mychildren mybride
2 posters
Side 1 av 1
mychildren mybride
Dagens headline på purevolume heter mychildren mybride. De følger i As I Lay Dyings fotspor ved å blande inn flere metal-elementer enn de fleste metalcore band tør, og det funker rimelig bra synes jeg. Boris the Blade og Waves of Oppression er bra eksemlerl, for meg er de helt i ytterkanten av det som han kalles metalcore. On Wings of Integrity er et annet eksempel, men her bruker de mer den kjente start-stopp-teknikken som er så populær hos menn med langt hår. her bruker de også det som vi i min krets kaller "facedown-stemmen" for å få et litt allsangbart refreng.
Faithless er et kapittel for seg selv, med power-metal-gitarer og litt mer kjente, melodiøse metalcore-takter, men fortsatt med en hel del metal-riff.
Tromminga er det som gjør hele bandet for meg, en god blanding av Hardcore/punk og noe jeg ikke er helt sikker på om kan kalles Black-Metal.
I skrivende stund hører jeg på de siste sekundene av Faithless. Se om du også ikke får assosiasjoner til Old-School Nintendo á la Zelda av gitaren der:
http://www.purevolume.com/mychildrenmybride
Faithless er et kapittel for seg selv, med power-metal-gitarer og litt mer kjente, melodiøse metalcore-takter, men fortsatt med en hel del metal-riff.
Tromminga er det som gjør hele bandet for meg, en god blanding av Hardcore/punk og noe jeg ikke er helt sikker på om kan kalles Black-Metal.
I skrivende stund hører jeg på de siste sekundene av Faithless. Se om du også ikke får assosiasjoner til Old-School Nintendo á la Zelda av gitaren der:
http://www.purevolume.com/mychildrenmybride
Sven- Trapstar
- Antall Innlegg : 56
Re: mychildren mybride
Jeg skjønner hva du mener med trommene. De veksler ganske mye og drar inn mange elementer fra ulike sjangre. Det ser ut som om det er den nye normen i USA for tiden. Godt & Blandat >) On Wings of Integrity hadde noen heftige rytmer i starten. Ordentlig rock'n roll!! Dette likte jeg!! Det var litt Facedown over det, både vokalmessig og rytmemessig. Men ikke så mye at det blir klisjè og tamt. Mer sånn "Nåh, så søtt!" på en brutal og hodeslengende måte, selvsagt! Dette er definitivt noe å ta med videre. Lover å lytte mer på dem...
Side 1 av 1